"A nemzetközi helyzet egyre fokozódik"

Expresszbusz blog

Magyarországra jön a Flixbus!

Keleti nyitás - bezöldül Európa

2016. január 22. - Expresszbusz

A legnagyobb németországi nemzetközi és távolsági autóbuszos szolgáltató, a MeinFernbus-FlixBus bejelentette, hogy erőteljesen keletre terjeszkedik, és megalapította a FlixBus CEE nevű leányvállalatát, melynek egyik székhelye Budapest lesz. A cég nevében a CEE a Central-Eastern Europe-t, a kissé anakronisztikusan csengő Közép-Kelet Európa rövidítését jelenti. A fő partner a buszok üzemeltetésében az osztrák Blaguss lesz, és nagyon dinamikus hálózatfejlesztés várható.

Bizonyára sokan örültek, amikor egy hete a Netflix bejelentette, hogy hazánkban is elérhető lesz. Na de legalább ekkora durranás egy másik Flix, a Flixbus megjelenése. Sorozatokat nézni is jó dolog, de olcsón és kényelmesen elbuszozni szép helyekre, az talán még jobb. A Flixbus pedig ezt fogja kínálni immár nálunk is, és még több szomszédos országban, ráadásul az egyik székhelye Budapesten lesz (a másik Zágrábban). 

obs_20160121_obs0012_layout.jpg

Kép forrása: Blaguss Gruppe, illetve http://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20160121_OTS0107/ein-gruenes-netz-von-bordeaux-bis-bukarest-flixbus-expandiert-in-cee-laender-bild

Na de mi is ez a Flixbus? A céget a németországi távolsági autóbuszközlekedés 2013-as deregulációja kapcsán alapította néhány szemtelenül fiatal müncheni srác, név szerint André Schwämmlein, Jochen Engert és Daniel Krauss. 2011-ben már érett a helyzet a piacnyitásra, de a német vasút akkori álláspontja az volt, hogy nem igazán lehet majd rentábilisan működtetni belföldi autóbuszjáratokat Németországban, mert a vasút sokkal gyorsabb és kényelmesebb, mint a buszközlekedés. Ez az attitűd adta a lelki kezdőlökést a 3 fiatalnak, hogy belevágjon a cégalapításba. A Flixbus színe a világoskék lett, némi narancsos beütéssel, valamennyi szerződött üzemeltetőtől azt várták el, hogy ilyenre fóliázza a buszait. A cég dinamikusan fejlődött, és a színterv kitartott egészen 2015 januárjáig, amikor is bejelentették, hogy egyesülnek a szintén startupnak számító, és ennek ellenére piacvezetővé vált MeinFernbus-szal, és ráadásul beáll mögéjük több nagy tőkeerős befektető is. Az egyesülés során a cég neve MeinFernbus-Flixbus lett, és a kék buszokat is elkezdték a MeinFernbus dizájnjára, zöldre festeni, narancsszínű dísznyilakkal.

mfb-flix-880_mfb_kicsi.jpg

A két cég bár egyesült, valamiféle kettősség továbbra is fennáll: a MeinFernbus inkább a német belföldi, a Flixbus többnyire a nemzetközi járatok brendje.

Napjainkra Európa egyik legnagyobb autóbuszos cége a MFB-FB, mintegy ezer busz felett diszponálnak. Ahogy a német belföldi piac egyre telítődött, úgy kezdtek el idejében nyitni a nemzetközi irányokba, és beszálltak más országok belföldi távolsági közlekedésébe is. Így már Franciaországban, Olaszországban és Hollandiában is közlekedtetnek belföldi járatokat, és minden országban létrehoztak egy ezeket felügyelő helyi csapatot.

A kelet-európai terjeszkedéshez is most már megvan a cég, és a két székhely, kíváncsian várjuk, hogy milyen vonalakat nyitnak. A sajtóközleményük alapján a nagyvárosok közötti összeköttetésekre koncentrálnak, már februárban elindulnak a járatok Szlovákiából és Horvátországból, és még a tavasszal bekötik a hálózatukba Romániát, Bulgáriát és Bosznia-Hercegovinát. Már most 11 nyelven elérhető a honlapjuk és a telefonos applikációjuk, de a cél az, hogy minden érintett ország lakója anyanyelvén foglalhasson jegyeket.

A fő buszüzemeltető egyelőre úgy néz ki, hogy az osztrák Blaguss lesz, akinek már most is vannak járatai a térségben, például Bécs és Budapest között is napi több alkalommal, csakhogy eddig ezek a járatok a konkurens Eurolines védjegye alatt közlekedtek. A Flixbus ezekre a járatokra is értékesít jegyeket, de várhatóan dinamikus fejlődés fog indulni, egyes vonalakon akár napi 15 járatot is ígérnek. A céljuk az, hogy bezöldüljön Kelet-Európa is, vagy ahogy fogalmaznak: „egy zöld hálózat kialakítása Bordeaux-tól Bukarestig”.

Magyarán az a robbanásszerű fejlődés, amit tavaly Magyarország-Lengyelország viszonylatban tapasztalhattunk, meg fog történni a többi irányban is, és várhatóan napi több alkalommal emelt minőségű buszjárat köti majd össze Budapestet (és talán a Balatont is) a szomszédos nagyobb városokkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://expresszbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr368300792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása