"A nemzetközi helyzet egyre fokozódik"

Expresszbusz blog

Amszterdam-Brüsszel-Párizs 1 eurótól

Tovább zöldül Európa - Német busszal a Németalföldön

2015. május 17. - Expresszbusz

A távolsági buszközlekedés Németországból kiindult robbanásszerű fejlődése új dimenzióba lépett: május 21-től a Flixbus olyan új buszvonalakat nyit, melyek nem is érintik Németországot, - csak a Németalföldet. A bevezető ár pedig 1 euró.

buszkep.jpg

Ugyan tudta mindenki, hogy eljön ez a pillanat, hiszen elvileg az európai nemzetközi személyszállítás liberalizált, így elvileg bárki bárhonnan bárhova indíthat járatokat. Persze sok feltételnek meg kell ehhez felelni, például nem árt némi tőkeerő, minőségi buszpark és fejlett értékesítési csatornák - ez az alig 3 éves német start-up cégeknek mind megvan. Nem is titkolják, hogy egész Európára kiterjedő hálózatot építenek, na de azért mégiscsak kemény, hogy nem sokkal azután, hogy az első német-francia és német-benelux járatok beindultak, rögtön betörnek a Németalföld belső piacára is.

Az új útvonalak hivatalosan az alábbiak:

- Amszterdam-Utrecht-Antwerpen-Párizs,

- Maastricht-Lüttich-Brüsszel-Párizs,

- Brüsszel-Amszterdam,

azonban a Meinfernbus honlapján frissített vonalhálózati térkép már egy hágai leágazást is tartalmaz.

nemetalfold_map.jpg

Menetrendi szempontból Brüsszel és Párizs között így egész széles kínálatot biztosítanak a németek, és a járatok egy része 1 eurós bevezető áron foglalható. De a teljes ár is baráti, 5-11 euró közötti, Amszterdam-Párizs között pedig az éjszakai járatokra is csak 25 euró, de egyes napokra még itt is vannak 1 eurós jegyek.

ams-bru_1_euro.jpg

A németalföldi nagyvárosok között az Eurolines-nak ősidők óta vannak járatai, egyes napszakokban óránként, azonban ezek lényegesen drágábbak, nehéz kifogni 30 euró alatti jegyárakat. A honlapon színkódok segítik az olcsó jegyek megtalálását, de ennek logikája kissé sajátos, akinek van kedve érdemes vele eljátszogatni.

 eurolines_jegyarak.jpg

A brit Megabus, mint az egyik első fapados buszcég Európában (és már Amerikában is) szintén kínál a térségben járatokat, napi 4 párat, nagyjából egyenletesen elosztva. A jegyárak a nappali járatokon jellemzően 14-22 euró közöttiek, az éjszakain a 18 és 37 közötti sávba esnek.

megabus_jegyarak.jpg

Aki persze siet, az vonattal megy. A nagysebességű Thalys vonatok lényegesen gyorsabbak, igaz, sokkal drágábbak is, noha egyes peremidőben közlekedő, alacsonyabb kihasználtságú vonatokra foglalható kedvezményes jegy is. Ezek olykor csak otthon nyomtatott vócserek, melyeket olykor komoly kihívás átváltani valódi jegyere, különösen hajnalban egy párizsi pályaudvaron, ahol csak fél 7-kor nyit az információ és a pénztár, az automata kioszk pedig csak a Nagy Nemzet nyelvét ismeri.

244_thalys.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://expresszbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr357465948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása