"A nemzetközi helyzet egyre fokozódik"

Jelentősen bővít a Flixbus Budapesten

Nyugat-Európa felé minden irányba

2017. április 05. - Expresszbusz

Grandiózus járatfejlesztésekkel indítja a nyári menetrendet a Flixbus. Egyelőre főleg Nyugat-Európa a fő irány, Német- és Franciaország mellé Szlovákia, Csehország, Svájc és Szlovénia is felkerült a térképre. Bécsbe is már szinte óránként indulnak a zöld buszok.

2016 januárjában jelentette be a Flixbus, hogy Közép-Európa felé terjeszkedik és egyik központja (irodája) Budapesten lesz (a másik Zágrábban). Utóbbi hamar felállt, és meg is kezdte működését, Horvátország már most is tele van zöld buszokkal, viszont a magyar piacra eddig elég óvatosan léptek be a németek. Gyakorlatilag annyi történt, hogy „átvették”, vagy inkább a márkanevük alá vonták a VOLÁNBUSZ és a BLAGUSS Budapest-Bécs vonalát, valamint a Budapest és Zágráb közötti 1-2 járatot. Ezen felül indult még egy nappali Budapest-München expresszjárat, eleinte naponta, majd ősztől csak heti 3-4 alkalommal, ezen felül egy éjszakai München is elindult, melynek végállomása igazából Párizs.

2_flixbus_a_nepligetben.jpg

Az ősz és a tél eltelt érdemi változások nélkül, 2017 áprilisa azonban fordulópontot jelent, szó szerint lerohanja a piacot a Flixbus. Olyan tömeges járatindításokat jelentettek be Budapestről, hogy csak kapkodjuk a fejünket. egycsapásra akkora kínálatot vezet be a Flixbus, amit a Eurolines több évtized alatt épített ki. Szinte felsorolni is nehéz, hogy hány célállomásra indulnak a zöld buszok Budapestről, de azért megpróbáljuk.

Először is lássuk a legkorábban, már januárban bejelentett bővítést! Budapest-Pozsony-Prága-Berlin útvonalon 2 nappali végigmenős járat indul (6:50-kor és 11:20-kor), valamint további egy járat Prágáig (14:50-kor) és még egy Pozsonyig (16:50-kor), és ugyanennyi visszairányban is. Ezeken felül rögtön 2 éjszakai járat is indul Berlinbe, 20 órakor és 23:30-kor. Előbbi Győrött, Pozsonyban, Brnoban és Drezdában áll meg, valamint a berlini Schönefeld reptéren, a későbbi járat Győrben, Prágában és Drezdában áll meg, és a berlini Tegel reptér a végállomása. Fel kell tehát kötnie a nadrágot a Budapest-Prága útvonal jelenlegi domináns szolgáltatójának, a korábban Student Agency néven ismert RegioJet-nek, aki 6 járatot közlekedtet ezen az útvonalon. 

https://meinfernbus.de/unser-angebot/linien/bus-berlin-prag-budapest.html?timetableFromDate=2017-04-07

https://meinfernbus.de/unser-angebot/linien/nachtbus-berlin-prag-budapest.html

Szintén éjszakai eljutást kínál Budapestről az a járat, mely tulajdonképpen egy már meglévő német belföldi járat (Nürnberg-Essen) meghosszabbítása. Budapestről 22:15-kor indul, és megáll Győrben, Bécsben, Passauban, Regensburgban, Nürnbergben, Würzburgban, Frankfurtban, a limburgi és montabauri ICE állomáson, a kölni reptéren, Düsseldorfban és Essen a vége. 

További éjszakai járatok indulnak Budapestről Svájc felé 16 órakor Bécs, Rosenheim, Innsbruck, Zürich, Bázel megállásokkal (reptéren is), a végállomás Freiburg (ez a város a Meinfernbus bölcsője)

Április 7-tól közlekedik egy nagyon érdekes vonalvezetésű járat, mely 7:50-kor (vasárnap 8:50-kor) indul Budapestről és Siófok-Keszthely-Hévíz-Maribor-Graz útvonalon jut el Münchenbe. A járat tulajdonképpen pótolja a Volánbusz március 31-én megszűnt Budapest-Hévíz-Szentgotthárd-Graz járatát.

Szintén München érintett az alábbi változásban: a tavaly nyáron beindított müncheni expresszjárat összevonásra kerül egy Passau-München-Párizs viszonylatú éjszakai járattal, így a napi második Budapest-Párizs járat jön létre, mely megáll Győrben, Linzben, Münchenben, Augsburgban, Ulmban, Stuttgartban, Karlsruheban, Kehlben, Strasbourgban és Reimsben.

Április 12-től indul egy másik érdekes vonalvezetésű járat, a szlovákiai Eperjesről Kassa-Miskolc-Budapest útvonalon Bécsbe, és vissza. Ez a maga módján pótolja az Eperjes-Budapest-London járat kiesését Szlovákia felé.

Egyelőre ennyi. de remélhetőleg ez még csak a kezdet, és ha tényleg feláll a budapesti iroda, akkor további bővítések várhatóak. Kifejezetten számítunk egy Lengyelország irányú fejlesztésre, főleg a Lux Express kivonulása után, és Románia felé is igazán bővülhetne a kínálat. Izgalmas még, hogy az olasz irányba, vagy legalább a nyári adriai forgalomba beszáll-e a Flixbus.

A bejegyzés trackback címe:

https://expresszbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr7912402261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CommentIsFree 2017.05.07. 18:04:50

Szia! Két off kérdés, de hol kérdezzem meg?

Mikortól lesz liberalizálva a belföldi buszos közlekedés, tehát mikortól indíthat bármely társaság belföldi járatokat?

Valami olyasmi térképet keresek, ami minden, de legalábbis a lényegesebb társaságok egész Európában közlekedő hálózatát mutatja. Ha nincs is ilyen, mi állhat ehhez a legközelebb?

Tipp: lehetne egy 'sticky' poszt a fontos információkkal, "Kezdd itt!," vagy hasonló címmel. Köszi!

Expresszbusz · http://expresszbusz.blog.hu/ 2017.05.08. 22:45:58

A kérés és a kérdés jogos :)
Itthon buszliberalizáció legkorábban 2020 január 1-től lehet.
Összesített térkép nem igazán van, az egyes társaságok honlapjain viszont vannak jók, de pl. a Megabus-nál sajnos nincs, pedig direkt rákérdeztünk...

CommentIsFree 2017.05.09. 13:32:35

Az Eurolines-nál sem találtam értelmes térképet. Illetve nem tudom felsorolni a jelentős társaságokat. Csak egy ötlet egy poszthoz. :)

Köszi!

Tízmillió 2017.11.15. 20:25:27

@Expresszbusz: A Polskibus és a Leo Express térképei a legnormálisabbak, de egyik se hibátlan (a Polskinál a formátum elég gáz, de minden útvonalnak saját kódja van, a Leo pedig csak fekete vonalakat használ rajta).

Összesített térkép nincs, minden jegypénztároldal a saját partnereiét teszi ki, már ha csinál térképet. A harmadik busztársaságig átlátható, utána teljes káosz (jobb esetben).

@CommentIsFree: Érdekes kezdeményezés, én támogatnám is, de menthetetlenül kaotikus lenne.