Németországban a távolsági autóbusz-közlekedés 2 évvel ezelőtti liberalizációjának hatásaként szinte minden nap új buszvonalakat nyitnak a szolgáltatók, melyeken magas komfortfokozatú buszok közlekednek, nagyon baráti árakon. A vasút is észbe kapott, és próbálja megőrizni a piacát, de úgy tűnik más sors vár a Deutsche Bahn-ra: ma kiderült, hogy a két legnagyobb autóbuszos szolgáltató - mely januárban bejelentette egyesülését - felvásárolja a DB-t.
A Spiegel erről szóló ugyan cikke a nagy érdeklődés miatt gyakorlatilag elérhetetlen, de annyi részletet lehet tudni, hogy valóban hatalmas tőkeinjekciót kap a MeinFernBus-FlixBus kombó, és akár a tőzsdére is mehet. Európai szintű buszmenetrendi keresőt hoznak létre, mely már működik is: www.busradar.com. Olyannyira, hogy már egyes magyarországi szolgáltatók járatai is szerepelnek benne (pl. az Orangeways Budapest-Bécs járatai).
A Deutsche Bahn megvásárlásával egyébként buszvállalatokat is kap a vevő, ugyanis a német vasút a fő tulajdonosa annak az ARRIVA-nak, mely többezer buszt üzemeltet szerte a világon, így tulajdonképpen Budapesten is.
Közben a Németországban kudarcot vallott másik multinacionális buszos vállalkozás, a National Express is tett egy nagy bejelentetést: a hazánkban is már ismert városnéző vízibuszhoz hasonlóan ők is elkezdik a kétéltű járművek üzemeltetését. A "Nautical Express" buszai lehetővé teszik, hogy a turista buszok utasai hajóra való átszállás nélkül tudják megnézni akár Velencét, de London is szép a Temze felől nézve.
Hosszabb távon a cég közvetlen izlandi járat indításában is gondolkodik. További részletek itt: www.nationalexpress.com/direct-bus-to-iceland
;-)