"A nemzetközi helyzet egyre fokozódik"

1 euróért buszozhatunk Itáliában

Az olasz meló

2015. szeptember 19. - Expresszbusz

Már lassan 10 éve liberalizált az olasz belföldi távolsági buszközlekedés, azonban a hagyományosan világoskék buszok egyeduralmát sokáig nem nagyon veszélyeztette semmi. Viszont most megjelentek a hódítók a határon, és eljött az 1 eurós jegyek korszaka.

Az olaszok déliesen elketyegtették eddig a hálózatukat, a buszok jöttek-mentek szépen, közben belefért a szieszta. Csak az említés kedvéért néhány buszüzemeltető: a Marino Autolinee főleg Nápolyt köti össze észak-olasz városokkal (http://www.marinobus.it/en/index.htm), a Baltournak is kiterjedt hálózata van, és évente 100.000 jegyet értékesít 1 euróért (http://autolinee.baltour.it/Terms-and-Conditions-for-Italian-lines/472-1-en.html), de szintén sokfelé jár a SENA is (http://www.sena.it/Home/78-1-en.html)

A különböző buszcégek kínálatában többek között a http://www.ibus.it/english/index_en.htm holnapon lehet jó ajánlatokat keresni, de nem olyan könnyű.

61932_kekbuszok_padova.jpg

Komótosan pihenő távolsági buszok Padova-ban, még 2008-ban

2015-ben aztán eljött a pillanat, amikor olasz barátaink torkán megakadt a cappuccino: a legnagyobb brit fapados buszcég (a Megabus), valamint a német startupok is kinézték Itáliát a terjeszkedésre. Az eredmény: 1 eurós jegyekkel lehet bebarangolni Olaszországot.

A Megabus júniusban indult el, a szokásos bevezető tarifával (1 euró + 1 euró foglalási díj) az alábbi útvonalakon:

Nápoly-Róma- Firenze-Bologna-Milánó-Torino,

Nápoly-Róma- Firenze-Velence

Velence-Milánó-Torino, (ez eddig egy „háromszög”), valamint

Róma-Pisa- Genova-Milánó

Róma-Siena-Torino, mellyel elérhető a csinos toscanai város központja.

p1120352_siena.jpg

A járatok "megabus" márkanév alatt közlekednek, ami nem volt nyilvánvaló, hiszen a cég egyes országokban más márkaneveket és brendeket használ.

A tojáshéjjal a fenekén táncoló német MeinFernbus-Flixbus is belépett a piacra. Előbb Németországból indított közvetlen olaszországi járatokat, azonban nyár végétől az alábbi olasz belföldi útvonalakon is közlekednek, jellemzően napi 2 járattal:

Velence-Padova-Verona-Milánó

Velence-Padova-Verona-Brescia-Torino

Velence-Verona-Piacenza-Genova

249470_249209_meinfernbus_flixbus_europa_411_holland-olasz-francia_design.jpg

Nemzetközi fényezésű Meinfernbus-Flixbus járművek (Kép: Meinfernbus-Flixbus)

Ezeken felül elindultak a csizmán lefelé is, napi 1 nappali járattal a Velence-Bologna-Foggia-Bari irányába, ezen a vonalon egy egész napot lehet Olaszországban buszozni 1 euróért.

bari-velence_1euro.jpg

A Flixbus-osok a tőlük megszokott humorral és magabiztossággal be is jelentették, hogy piacvezetők akarnak lenni az olasz piacon. Ez kísértetiesen emlékeztet ara, amikor a Ryanair vezére, Michael O’Leary is valami nagyon hasonlót jelentett be az első olasz repülőjáratok indulásakor, de ő sem tévedett sokat.

A teljesség kedvéért: Magyarországról közvetlen vonat már nincs Itáliába, de a Volánbusz (Eurolines) járataival elérhető a napfényes csizma, nyáron kicsit bővebb, télen szűkebb menetrenddel. A lenti archív képen épp egy magyar busz látható Velencében, a Tronchetto-n.

61979_volanbusz_velence.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://expresszbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr887799648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

David Bowman 2015.09.19. 19:41:55

Rómából Budapestre nincs busz. Bécsbe sincs! Végül egy Nápoly-Krakkó lengyel buszra kaptam jegyet, ami Bécsben is megállt. A csízma talpától Rómáig 38 euro volt.