"A nemzetközi helyzet egyre fokozódik"

Expresszbusz blog

Dániában terjeszkedik a Flixbus

2016. október 02. - Expresszbusz

Jövő tavasztól a Flixbus belép a dán belföldi piacra is, és jelentős belföldi városközi hálózatot épít ki. Jó kérdés, hogy ezt eddig miért nem tette meg senki más, de van rá magyarázat.

Dánia Európa - ha nem a világ - egyik legliberálisabb országa. Itt aztán tényleg mindent szabad, ami nem tilos, de néha még azt is. Koppenhágában tényleg van egy sajátos törvények szerint működő "no-go" zóna, ami a turisták szemében persze inkább egy "must go" látványosság. Ennek közelében Andersen kis hableánya, és ugyanezen a tengerparton kicsit odébb Hamlet vára békésen megfér egymással, de ez eddig nem volt elmondható a vasúti és buszközlekedésre.

Dánia egy viszonylag lapos ország, sűrű és jó állapotú vasúthálózattal, a fő szigeteket már hidak kötik össze, így jól átjárható mind vonattal, mind autóval. Eddig azonban belföldi távolsági autóbuszközlekedés gyakorlatilag nem létezett. Effektíve nem volt tiltva, de különösebben engedve sem.

És eddig valahogy senkinek nem volt bátorsága belföldi buszhálózatot kiépíteni. Koppenhága környékén persze vannak hosszabb elővárosi - részben expressz-jellegű - buszvonalak, de csak kiegészítő jelleggel az S-Tog rendszer mellett, és persze bevonva a közlekedési szövetségbe.

115-1551_img.jpg

Egy különleges darab: Volvo gyártmányú csuklós elővárosi gyorsjáratú busz, kinyíló utaslépcsővel, Koppenhága belvárosában, még 2003-ban

Most azonban a Flixbus belevág a távolsági versenybe. Ez nehéznek tűnik, mint a hollandiai szűz piacra való betörés is, mert Dániára is igaz, hogy az utasoknak rendszerint eszükbe sem jut a busz, ha belföldön hosszabb távra akarnak utazni, mivel a vasút sűrűn jár és jó minőséget nyújt a "gumifejű" vonataival. Igaz, hogy drága is, legalábbis külföldi szemmel, dán pénztárcához mérten viszont már kevésbé.

216-1679_img.jpg

Közös autópálya- és vasúti hídon Dániában, tipikus dán időjárási körülmények között. Jobbról előz a "gumifejű" DSB InterCity vonat.

A Flixbus már 2 éve jelen van Dániában, de csak nemzetközi járatokkal. Jövő tavasztól azonban - helyi kkv-kkal együttműködve - akár napi 6 járatot is indít a nagyobb dán városok között. Így Németország, Franciaország, Olaszország Hollandia, Ausztria és Horvátország után Dánia lesz a következő, ahol a Flixbus égisze alatt közlekedő zöld buszok a belföldi utasokból próbálnak majd megélni.

Az erről szóló sajtóközlemény érdekessége, hogy noha januárban már bejelentette a Flixbus a magyarországi központ létrehozását is (a zágrábi mellett), most ebben erről nincs szó. Ennek vélhetően köze van ahhoz, hogy a Volán társaságok közszolgáltatási szerződését 3 évvel meghosszabbították, így nálunk a piacnyitás 2020-ra tolódott.

A bejegyzés trackback címe:

https://expresszbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr5811760519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása