A Student Agency felveszi a kesztyűt mind német versenytársaival, mind a cseh-szlovák államvasutakkal, ráadásul még közszolgáltatóként is jól teljesít. Megjelent a cégcsoport féléves jelentése.
A Student Agency diák-charter buszjáratok üzemeltetőjeként kezdte a működését Csehország és Anglia között, azonban mára a nagy sárga buszok komoly szerepret játszanak nem csak a Csehországból induló nemzetközi, hanem az országon belüli távolsági közlekedésben is, köszönhetően a cseh távolsági autóbuszközlekedési piac felszabadításának.
Később a cég beszállt a liberalizált cseh, majd szlovák belföldi távolsági vasúti közlekedésbe, és RegioJet néven államilag támogatott közszolgáltatóként is megjelent a Pozsony-Révkomárom vasútvonalon is - magasabb színvonalon, és olcsóbban üzemelve, mint a szlovák államvasút.
A minap megjelent a féléves jelentésük, mely alapján nagyon szép számok rajzolódnak ki:
- Az - államilag dotált - csallóközi vasútvonalon 1,2 millió utast szállítottak a regionális-elővárosi vonatok,
- A Pozsony-Kassa közötti - piaci alapon működő - napi 3 pár InterCity vonatot közel félmillió utas választotta (annak ellenére, hogy az államvasúton kibővült az ingyen utazók köre).
- A februárban indult Pozsony-Nyitra-Besztercebánya buszvonalon pedig 185 ezren utaztak.
Bejelentették azt is, hogy Pozsony-Schwechat reptér-Bécs útvonalon új, óránkénti buszjáratokat indítanak be, így retteghet a vonalon jelenleg közlekedő Slovak Lines:
Na de térjünk vissza a csehországi anyacég ügyeihez. A közeli Németország dinamikusan fejlődő startup buszcégei elkezdték harapdálni a Student Agency jól menő nemzetközi vonalait. A MeinFernBus-FlixBus kombó például a Prága-Berlin vonalon egy fél év alatt a semmiből indulva órás ütemű buszközlekedést hozott létre, mely júliusban debütált. Az utasoknak ez nagyon jó, a korábbi 30-40 eurós jegyárak 10 euró alá estek.
Közben a csehek sem tétlenkedtek, megszerezték a szükséges engedélyeket ahhoz, hogy ezekkel a járatokkal Németország területén belül belföldi utasokat is szállíthassanak. Ez leginkább a Drezda-Berlin relációban hozhat nekik utasokat.
A tervek között szerepel további 16 db Irizar fun&relax autóbusz vásárlása, és ezzel 173 db-ra növekedik az állomány. A további fejlődés legnagyobb gátja, hogy nincsen elegendő gépkocsivezető, jelenleg is kb. 50 járművezetőnek tudnának azonnal munkát biztosítani.
A cég buszos üzletágának bevétele tavaly elérte az 1,2 milliárd koronát (kb. 11-12 milliárd Ft), és évente növekszik kb. 15%-kal. Az utasszám is tovább növekszik, idén eddig kb. 5%-kal. Tovább erősítik a legforgalmasabb útvonalakat (Pozsony, Budapest, Bécs, Berlin), valamint augusztus 3-tól Prága és Düsseldorf között heti 3 alkalommal (a meglévő napontás amszterdami mellé) egy újabb járatot indítanak.