Grandiózus járatfejlesztésekkel indítja a nyári menetrendet a Flixbus. Egyelőre főleg Nyugat-Európa a fő irány, Német- és Franciaország mellé Szlovákia, Csehország, Svájc és Szlovénia is felkerült a térképre. Bécsbe is már szinte óránként indulnak a zöld buszok.
2016 januárjában jelentette be a Flixbus, hogy Közép-Európa felé terjeszkedik és egyik központja (irodája) Budapesten lesz (a másik Zágrábban). Utóbbi hamar felállt, és meg is kezdte működését, Horvátország már most is tele van zöld buszokkal, viszont a magyar piacra eddig elég óvatosan léptek be a németek. Gyakorlatilag annyi történt, hogy „átvették”, vagy inkább a márkanevük alá vonták a VOLÁNBUSZ és a BLAGUSS Budapest-Bécs vonalát, valamint a Budapest és Zágráb közötti 1-2 járatot. Ezen felül indult még egy nappali Budapest-München expresszjárat, eleinte naponta, majd ősztől csak heti 3-4 alkalommal, ezen felül egy éjszakai München is elindult, melynek végállomása igazából Párizs.
Az ősz és a tél eltelt érdemi változások nélkül, 2017 áprilisa azonban fordulópontot jelent, szó szerint lerohanja a piacot a Flixbus. Olyan tömeges járatindításokat jelentettek be Budapestről, hogy csak kapkodjuk a fejünket. egycsapásra akkora kínálatot vezet be a Flixbus, amit a Eurolines több évtized alatt épített ki. Szinte felsorolni is nehéz, hogy hány célállomásra indulnak a zöld buszok Budapestről, de azért megpróbáljuk.
Először is lássuk a legkorábban, már januárban bejelentett bővítést! Budapest-Pozsony-Prága-Berlin útvonalon 2 nappali végigmenős járat indul (6:50-kor és 11:20-kor), valamint további egy járat Prágáig (14:50-kor) és még egy Pozsonyig (16:50-kor), és ugyanennyi visszairányban is. Ezeken felül rögtön 2 éjszakai járat is indul Berlinbe, 20 órakor és 23:30-kor. Előbbi Győrött, Pozsonyban, Brnoban és Drezdában áll meg, valamint a berlini Schönefeld reptéren, a későbbi járat Győrben, Prágában és Drezdában áll meg, és a berlini Tegel reptér a végállomása. Fel kell tehát kötnie a nadrágot a Budapest-Prága útvonal jelenlegi domináns szolgáltatójának, a korábban Student Agency néven ismert RegioJet-nek, aki 6 járatot közlekedtet ezen az útvonalon.
https://meinfernbus.de/unser-angebot/linien/nachtbus-berlin-prag-budapest.html
Szintén éjszakai eljutást kínál Budapestről az a járat, mely tulajdonképpen egy már meglévő német belföldi járat (Nürnberg-Essen) meghosszabbítása. Budapestről 22:15-kor indul, és megáll Győrben, Bécsben, Passauban, Regensburgban, Nürnbergben, Würzburgban, Frankfurtban, a limburgi és montabauri ICE állomáson, a kölni reptéren, Düsseldorfban és Essen a vége.
További éjszakai járatok indulnak Budapestről Svájc felé 16 órakor Bécs, Rosenheim, Innsbruck, Zürich, Bázel megállásokkal (reptéren is), a végállomás Freiburg (ez a város a Meinfernbus bölcsője)
Április 7-tól közlekedik egy nagyon érdekes vonalvezetésű járat, mely 7:50-kor (vasárnap 8:50-kor) indul Budapestről és Siófok-Keszthely-Hévíz-Maribor-Graz útvonalon jut el Münchenbe. A járat tulajdonképpen pótolja a Volánbusz március 31-én megszűnt Budapest-Hévíz-Szentgotthárd-Graz járatát.
Szintén München érintett az alábbi változásban: a tavaly nyáron beindított müncheni expresszjárat összevonásra kerül egy Passau-München-Párizs viszonylatú éjszakai járattal, így a napi második Budapest-Párizs járat jön létre, mely megáll Győrben, Linzben, Münchenben, Augsburgban, Ulmban, Stuttgartban, Karlsruheban, Kehlben, Strasbourgban és Reimsben.
Április 12-től indul egy másik érdekes vonalvezetésű járat, a szlovákiai Eperjesről Kassa-Miskolc-Budapest útvonalon Bécsbe, és vissza. Ez a maga módján pótolja az Eperjes-Budapest-London járat kiesését Szlovákia felé.
Egyelőre ennyi. de remélhetőleg ez még csak a kezdet, és ha tényleg feláll a budapesti iroda, akkor további bővítések várhatóak. Kifejezetten számítunk egy Lengyelország irányú fejlesztésre, főleg a Lux Express kivonulása után, és Románia felé is igazán bővülhetne a kínálat. Izgalmas még, hogy az olasz irányba, vagy legalább a nyári adriai forgalomba beszáll-e a Flixbus.