Az elmúlt hetekben több apróság is történt a németországi buszközlekedésben, melyeknek nem szenteltünk önálló posztot, azonban egy említést mégiscsak megérdemelnek.
A számunkra egyik legérdekesebb történés, hogy a MeinFernBus hírlevelében megjelent egy Ganz villamos, mégpedig a 2-es vonalon, és természetesen előtte pózol két lány. Lehet, hogy hamarosan Magyarországra is indít járatot a MeinFernBus?
Február 16-án a Flixbus "zöldre váltott": az eddig égkék színű buszokkal és logóval működő cég - a korábban is zöld MeinFernBus--szal való egyesülés újabb lépéseként - felvette a zöld színt, immár nem csak egyes hozzá tartozó buszokon, de a honlapjuktól kezdve a facebook nyitóképükig. Hogy miért éppen zöld, és hogy az egyesülés során mi hogyan változik a foglalástól a buszok színéig, azt részletesen elmagyarázzák itt. A buszok átmatricázásáról készült rövid videó is.
Február 23-án az egyik német ős-buszcég, a Deutsche Bahn tulajdonában álló Berlin Linien Bus jelentette be, hogy felveszi a kesztyűt a még bölcsődés-korú kihívóival, és bővíti kínálatát. Egyúttal egyesíti, illetve beolvasztja a BEX néven ismert Bayern Express, is az IC Bus márkaneveket, és ezek mind Berlin Linien Bus-ként fognak közlekedni. Ezzel együtt is csak 13%-os a piaci részesedése, míg a MeinFernBus-FlixBus kombóé már most 67%, és dinamikusan növekszik. Maga a sínen közlekedő vasút válasza a Fernbus-boomra márciusban lesz bejelentve, és 2016-ra fog megvalósulni.
Ma (március 11-én) az eddig ADAC Postbus-ként ismert cég jelentette be hogy az ADAC-ot elhagyja nevéből, és Postbus Deutschland néven fog működni. A bejelentést két nappal előzte meg az éjszakai hálózat jelentős bővítésének meghirdetése. A HALBERPREIS kóddal egyébként a nappali járatok is 50%-kal olcsóbban foglalhatóak a jegyek a nagy sárga buszokra.